Σήμα Facebook

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ | κινητο 6907471738


ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
Συνεχή Ροή Ειδήσεων από το νησί

Παρασκευή 15 Ιανουαρίου 2016

ΜΥΣΤΙΚΑ ΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

ΣΠΥΡΟΣ  ΡΟΚΚΟΣ. 
1) Η Ιθάκη αναφέρεται πάντοτε ως ΕΝ ΑΜΦΙΑΛΩ ΙΘΑΚΗ. Αυτό σημαίνει δύο κοντινά λιμάνια,παραλίες,ακτές. Μάλιστα όπως μας πληροφορούν το ένα είναι βαθύτερο (εκεί που πηγαίνει το πλοίο των συντρόφων του Τηλέμαχου). Το ότι τα δύο λιμάνια δεν αποτελούν το ένα συνέχεια του άλλου φαίνεται και από το γεγονός ότι ο Εύμαιος βλέπει το καράβι (έτσι υποδηλώνεται και το κλειστό περιβάλον μια και σε μια ανοιχτή θάλασσα κάτω από συγκεκριμένες προυποθέσεις βλέπεις πλοίο που μπαίνει σε άλλο λιμάνι) αλλά δεν προλαβαίνει τους συντρόφους του Τηλέμαχου που δένουν και πάνε στην Πηνελόπη να της που τα νέα. Αυτό συμβαίνει γιατί τα δυο λιμάνια δεν έχουν άμεση προσπέλαση και πρέπει να ανέβεις τον Ερμαίο λόφο για να περάσειςαπό το ένα στο άλλο, πράγμα που έκανε και ο Εύμαιος. Το τρίτο λιμάνι είναι αυτό που τποτίθεται σταμάτησε ο Μέντης -Αθηνά λίγο έξω από την πόλη ώστε ο Τηλέμαχος να μην μπορεί να επιβεβαιώσει το αν όντως έφτασε πλοίο ή όχι.Αν ήταν το λιμάνι της πόλης του θα το είχε δει. 
Με δεδομένο ότι ο Εύμαιος βλέπει το πλοίο να μπαίνει στο λιμάνι το βαθύ συμπεραίνουμε με ευκολία ότι το δεύτερο λιμάνι είναι αυτό που πιάνουν τα μεγάλα πλοία. Άρα αν ο Μέντης είχε αράξει το πλοίο του σ' ένα από τα δύο τότε θα έπρεπε να ήταν στο βαθύ αλλά αυτό είναι στην πόλη. Άρα υπάρχει και ένα τρίτο.
Αντίστοιχα συμπεράσματα βγάζουμε παρακολουθώντας τον Τηλέμαχο να κατεβαίνει στα λιμάνια της πόλης είτε για να μιλήσει είτε για να ετοιμάσει το πλοίο του.
Το ότι δεν φωτίστηκε αρκετά αυτό το σημείο ευθύνεται η μη εύρεση της πραγματικής Ιθάκης και αυτό γιατί όσες ποιο πολλές λεπτομέρειες ανέδειχναν τόσο πιο δύσκολο θα ήταν να την ταυτίσουν με τον λάθος τόπο.
εξαλου
ΠΕΡΑΣΜΑ = ΠΟΡΟΣ,,   Kαι  αρκετά  κρατήθηκε μυστικό!!

http://porosnews.blogspot.gr/2015/11/blog-post_39.html
ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ - ΒΑΣΙΛΙΚΟΣ ΜΥΚΗΝΑΙΚΟΣ ΤΑΦΟΣ ΤΖΑΝΝΑΤΩΝ (με ευρημα σφραγιδας νεκρου με ΛΕΩΝ που ορμα σε ελαφι)- ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΜΕ ΠΑΛΑΤΙ "κοντα στη θαλασσα" - Δεστρες πλοιων στην τωρινη στερια - Σπηλαιο αρχαιοελληνικης λατρειας απο το 6500πχ-Μοναδικος στον Ελλαδικο χωρο Μυκηναικος ΟΙΚΙΣΜΟΣ διπλα στον ταφο - Αλλοι 2 ταφοι ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΑΝΟΙΧΤΕΙ - ΕΝα νησι ΓΕΜΑΤΟ αρχαια Ομηρικης εποχης βασικα που ομοιο του σε πληθος ευρηματων δεν υπαρχει στο Ιονιο -Ιστορικα ντοκουμεντα απο Θουκιδιδη (αναφερει τον Οδυσσεα βασιλεα "Κεφαλληνων" που εκστρατευσε στην Τροια-Ιλιον με 12 "ερυθρα" πλοια),Ομηρο(στην Αυλιδα αναφερεται ο Οδυσσευς βασιλεας Κεφαλληνων..και σε Υμνο προς τον Απολλωνα αναφερεται οτι το περηφανο ορος "Νηριτον" της "Ιθακης" φαινεται και στεκεται περηφανο οπως το εβλεπαν απο την πολη "Φερρες" -σημερινο Κατακολο-..αν παει κανεις στο σημερινο Κατακολο βλεπει μονο τον Αινο της Κεφαλονιας και διπλα σαν ενα σπυρι ολοκληρη την τωρινη Ιθακη

12 σχόλια:

  1. Αρχικά δεν είναι δικό μου σχόλιο το αποπάνω και δεν φαίνεται και αποκάτω ποιος το γράφει.

    Για να είμαι ειλικρινής αυτό το άρθρο δεν το καλοκαταλαβαίνω και θα το παλέψω με πιο ξάστερο μυαλό, αλλά για την ώρα θα έλεγα αμφίαλος σημαίνει είτε γύρω – γύρω (περιβρεχόμενος) από θάλασσα είτε ο έχων από εδώ και από εκεί λιμάνι. Ο Εύμαιος όταν κατέβηκε στο λιμάνι δεν είχε προλάβει τους συντρόφους του Τηλέμαχου και όταν έφευγε είδε από τον Έρμαιο λόφο (τον οποίο φυσικά λίγο πριν είχε κατέβει) το πλοίο των μνηστήρων να εισέρχεται. Γιατί να μην είναι στο ίδιο λιμάνι???
    Υπάρχει και το λιμάνι του Ρείθρου βεβαίως και το λιμάνι που αποβιβάστηκε ο Τηλέμαχος το οποίο μπορεί και να μην είχα προσμετρήσει, αλλά γιατί να πρόκειται για λιμάνι, μπορεί και σκέτη παραλία να ήταν. Αν αυτή ήταν η παράλειψη χρεώστε με λάθος, το δέχομαι και ευχαριστώ.
    Φιλικά και εγώ
    Σπ. Ρόκκος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΄Ωωω Από “ ΜΥΣΤΙΚΑ ΠΕΡΑΣΜΑΤΑ” είναι σταλμένο…
      Συγνώμη για την αβλεψία μου χα χα. Δεν χρησιμοποιώ facebook όμως λυπάμαι και φυσικά θα διαβάσω μόνο τα αναρτημένα σας εδώ.
      Καλό βράδυ.

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα
    Έχω την εντύπωση ότι το σχόλιο αυτό είναι δικό μου αλλά δεν βλέπω πουθενά το όνομά μου.Υποθέτω ότι κάπου στην αντιγραφή χάθηκε. Όσο για το ΑΜΦΙ καλώ είναι να το ψάχνουμε πρώτα και μετά μπορούμε να λέμε αυτό ή εκείνο. Το αμφί σημαίνει κοντά. Ούτε γύρω ούτε τριγύρω ή ότι άλλο. καλές οι θεωρίες και τα πιστεύω αλλά πια είναι η χρησιμότητά τους όταν δεν στηρίζονται πουθενά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Συμπλήρωση
    Πουθενά δεν λέει ότι είδε το πλοίο όταν έφευγε. Αντίθετα το επισημαίνει ότι το είδε πηγαίνοντας μια και μετά βρήκε τους συντρόφους του Τηλέμαχου στο παλάτι. Είναι παράλογο λοιπόν να τους βλέπει πρώτα στο παλάτι και μετά να βλέπει το πλοίο τους να μπαίνει στο λιμάνι.
    Είναι απλούστερο να παραδεχτείς ότι κάνεις λάθος στην Ιθάκη που υποστηρίζεις από το να εφευρίσκεις(δεν είσαι βέβαια ο μόνος) δήθεν στοιχεία που όμως δεν υπάρχουν.
    Φυσικά δεν θα μ' ακούσεις και θα συνεχίσεις. Απλά στο λέω με φιλική διάθεση.
    Η πρόσκλησή μου, πρόκλησή μου παραμένει. Οργανώστε μια συζήτηση ανοικτή στον τόπο σας με όλους, αδιάφορος ο αριθμός ή οι τίτλοι τους, όσους υποστηρίζετε τα ίδια και εγώ απέναντι. Μόνο φροντίστε να έχετε στοιχεία και όχι θεωρίες γιατί εγώ θα έχω. Μέχρι τότε καλό διάβασμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ραψωδία (π – 465)
    Κι ἐσύ, Εὔμαιε χοιροβοσκέ, τοῦ ἀπολογήθης κι εἶπες•

    “Δὲν ἤθελα νὰ τὰ ρωτῶ καὶ νὰ τὰ μάθω ἐτοῦτα,
    στὴ χώρα μέσα τρέχοντας• βιαζόμουνα νὰ δώσω
    τὸ μήνυμά μου ὁλόταχα, καὶ πίσω νὰ ξανάρθω.
    Καὶ κήρυκας μαντάτορας γοργός, ἀπ' τοὺς συντρόφους
    ἔφτασε ἀντάμα, κι ἔδωσε τῆς μάνας λόγο πρῶτος.
    Ξέρω κι ἕν' ἄλλο νὰ σᾶς πῶ ποὺ μὲ τὰ μάτια μου εἶδα•
    πάνω ἀπ' τὴ χώρα, στὸ βουνὸ τοῦ Ἑρμῆ σὰν εἶχα φτάσει,
    καράβι ἀγνάντεψα γοργὸ νὰ μπαίνη στὸ λιμάνι,
    γεμάτο μὲ ἄντρες, κι ἤτανε μὲ ἀσπίδες φορτωμένο,
    καὶ μὲ κοντάρια δίστομα. Καὶ φάνηκε σὰν νά 'ταν
    μνηστῆρες ὅλοι τους αὐτοί, μὰ ἄλλο νὰ πῶ δὲν ξέρω.”

    Διάβασε αυτά και συνέχισε να μου γράφεις τι καταλαβαίνεις
    Και αν υποστηρίζεις αυτά που έγραψες αγαπητέ Παυσανία .

    Έπειτα το αμφί εκτός από συμπερασματική έννοια ότι αυτός ήταν αμφί σε μένα άρα κάπου γύρω – γύρω μου, άρα κοντά μου, δεν ταιριάζει με την λέξη ΑΜΦΙΑΛΟΣ γιατί τότε θα την ερμηνεύσεις ως, Αμφίαλος Ιθάκη = Ιθάκη που έχει γύρω - γύρω (άρα κοντά της) όσα λιμάνια θέλεις. Πόσα σου φτάνουνε για να ξέρω. χα χα

    Πρόσεχε γιατί τον άλλο Παυσανία για κάτι τέτοια τόνε κλείσανε στο ναό.

    Φιλικά. Σπ. Ρ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΤΑ ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΑ ΣΤΟ
    http://porosnews.blogspot.com/2016/01/blog-post_517.html,,
    ΚΑΙ ΖΗΤΩ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΣΥΓΝΩΜΗ,,ΓΙΑ ΤΑ ΜΙΚΡΟΜΠΕΡΔΕΜΑΤΑ,, ΑΠΑΝΤΩ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Φίλε Σπύρο
    Έτσι και αλλιώς σημασία έχει ποιους κάνεις παρέα. Αν οι τρελοί δηλαδή είναι μέσα ή έξω. Τώρα όσον αφορά την μετάφραση που μου δείχνεις θα πρέπει να διαβάζεις, αν μου επιτρέπεις να σου κάνω την υπόδειξη αυτή, το αρχαίο κείμενο γιατί οι μεταφράσεις είναι, πολλές φορές, ότι του φανεί του λωλο-Στεφανή.
    Αν ξεπεράσουμε αυτό το σημείο, μπορείς να καταλάβεις ότι το καράβι που αναφέρει είναι αυτό με του συντρόφους του Τηλέμαχου και αφού τον πρόλαβαν στο παλάτι και είπαν πρώτοι τα νέα, ότι ο Τηλέμαχος είναι ζωντανός, άρα το είδε μπαίνοντας. Αυτό προκύπτει και από το αρχαίο κείμενο. Δες το σε παρακαλώ και θα δεις ότι έχω δίκιο.
    Τώρα όσον αφορά το γύρω γύρω από που προκύπτει αυτό; Προσθέτεις μια αυθαίρετη απόδοση και στην συνέχεια χτίζεις πάνω στην αυθαιρεσία αυτή. Κοντά σημαίνει όχι γύρω-γύρω. Έχει το ένα λιμάνι δίπλα στο άλλο γι' αυτό και είναι αμφίαλος. Μάλιστα όπως θα έπρεπε να ξέρεις υπάρχει και ένα τρίτο λιμάνι έξω από την πόλη, όπου υποτίθεται ότι σταμάτησε η Αθηνά, όταν εμφανίστηκε ως Μέντης, κάτω απ' το Νήιω. Άλλωστε η τοπογραφία της Ιθάκης δεν έχει να κάνει με την θέληση την δική μου ή και την δική σου. Τα λιμάνια της πρέπει να είναι (3) τρία είτε σου αρέσεις ή μου αρέσει ή όχι. Δεν θα φτιάξουμε εμείς την Ιθάκη στα μέτρα μας γιατί πρέπει να ταιριάζει με τα δικά μας όνειρα. Τη Ιθάκη την περιγράφει ο Όμηρος.
    Αν διαφωνείς ευχαρίστως να ακούσω τις αντιρρήσεις σου.
    Φιλικά Παυσανίας-ακόμη έξω.χαχαχαχα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Σαν οικοδεσπότης και πάντα σεβόμενοςς κάθε αποψη,, στον συνδεσμο που έχει η Ανάρτηση,,πεέξηγω τα λιμάνια στον τόπο μου ,,κατα εκείνα τα χρόνια,,από γνωση μου,, και απο υποθετική πλευρα ας το θέσω καλύτερα
    http://porosnews.blogspot.gr/2015/11/blog-post_526.html
    ακομη και σημερα,, το Σημεινό Λιμάνι από τον λοιπό οικισμο,,εχει μόνη πρόσβαση τον κεντρικο δρόμο,, δυσκολο προσπέλαστο όμως πριν τους σεισμους 53 ,, μπορω να πω, και πολυ πιθανόν και απροσπέλαστος παλιότερα,, η διάβασεις ηταν από Παχνι(Παχυ"δασωμενο"Νηιο)Το ίδιο και από τα Λιμένια (Λιμιωνας κατα με στα ομηρικά κειμενα),, μετά το κεντρικό λιμάνι (ρειθρος-Ποτάμι) υπάρχουν και τα Ράγια,, οπου και από εκει η πρόσβαση προς την Χώρα-πολη,, γινόταν από το Βουνα (στα παλια σημερινα μονοπάτια για Ατρο) οπότε νομίζω εχουμε αρκετές πιθανότητες και λογους να θεωρούμε ότι οσα περιγράφει ο Ομηρο΄ς εχχουν αμεση σχέση με τον τόπο μας!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Λυπάμαι που θα το πω αλλά παρ' όλο που δεν γνωρίζω τον τόπο σου τόσο καλά όσο εσύ κάνεις ένα βασικό λάθος. Προσπαθείς να προσαρμόσεις τον Όμηρο σε αυτόν. Αυτό που κατά την δική μου άποψη πρέπει να γίνει είναι να προσδιορίσεις την εικόνα που δίνει ο Όμηρος και μετά να δεις αν αυτή ταιριάζει στον τόπο σου.
    Φιλικά Παυσανίας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. δεκτη η παρατήρηση,,εξάλου ομολογω ότι δεν εχω και τις απαραίτητες γνωσεις επι του θεματος,, ουτε ειμαι πολυταξιδεμένος! με βάση όμως οσα εχω διαβάσει,, και τα σχόλια του καθενος σας,, και φυσικά της πολυ καλης γνώσης του τοπου μου,, ποντάρω σε ταράστιο ποσοστό στις εδώ πιθανότητες,, φυσικά όλοι πεφτουμε και έξω,,γιατι αν ήταν και αλειως,, θα έπαιζα τυχερα παιχνιδια και θα ειχα λύσει τουλάχχιστον το οικονομικό μου πρόβλημα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σωστή η παρατήρησή σου και για να δεις ότι εκτιμώ πράγματι την ειλικρινή σου προσπάθεια θα σου κάνω ένα δώρο. Θα σου στείλω μια φωτογραφία της κανονικής Ιθάκης. Εκεί θα δεις και ομοιότητες και διαφορές με τον τόπο σου. Ελπίζω να την δημοσιεύσεις. Μάλιστα θα είναι και παγκόσμια πρώτη μια και ούτε στο δικό μου blog την έχω δημοσιεύσει.
      Φιλικά Παυσανίας

      Διαγραφή
  10. ΠΡΟΣΠΆΘΗΣΑ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟΤΕ ΤΟΥΣ ΧΑΡΤΕΣ ΝΑ ΚΑΤΑΑΒΩ ΠΟΥ ΕΝΟΕΙς ΠΩς ΕΙΝΑΙ ,,ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΒΡΗΚΑ ΑΚΡΗ,,, ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΟΤΙ ΛΑΒΩ ΘΑ ΤΟ ΑΝΑΡΤΗΣΩ,ΕΦΟΣΟΝ ΞΑΝΑΤΟΝΙΖΩ ΣΕΒΟΜΑΙ ΟΛΕς ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙς,, ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΑΝ ΚΑΠΟΙΕς ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΕΚΜΗΡΙΟΜΕΝΕς,, ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΤΙς ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΩ! ΑΝΑΜΕΝΩ ΜΕ ΑΝΥΠΟΜΟΝΑ,, ΚΑΙ ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΒΡΟΥΜΕ ΑΚΡΕς ΣΤΟΝ ΟΜΗΡΙΚΟ ΓΡΙΦΟ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή