Σήμα Facebook

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ | κινητο 6907471738


ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
Συνεχή Ροή Ειδήσεων από το νησί

Δευτέρα 15 Ιανουαρίου 2018

Ο Κεφαλονίτης με τα δικά μου μάτια...





















Ο Κεφαλονίτης με τα δικά μου μάτια...


της Σταματίας Βιτσεντζάτου
 
Ο άνθρωπος με το αστείρευτο χιούμορ!
Με το χαμόγελο στο πρόσωπο που όμως δεν αργεί να σε διαολοστείλει και να σου πει πήγαινε στον Άγιο να σε κάμει καλά.
Που θα σε δει το πρωί και θα σου πει την καλημέρα , καλή σου μέρα αφέντη μου ή κυρά μου.
Που όταν σε χάσει για λίγο καιρό θα σου φωνάξει, που είσαι ωρέ και σε έχασα;
Που όταν ενοχληθεί μαζί σου θα σου πει πάρε ωρέ, όρσε να μη στα χρωστάω κουρλιακα έδεπα που εβρέθηκες , που να΄ μπει ο διάολος μέσα σου!
Που όταν τον πιάσει το γλυκή του θα τα βάλει με τον Αγ. Γεράσιμο κ θα κάμει τον κουρλόνε για κάμποση ώρα, και όταν ηρεμήσει κ θέλει να σου δώσει το λόγο του, θα σου πει μα τον Αγ. Γεράσιμο!
Που δεν θα αργήσει να φτιάξει τη ριγανάδα και να σου πει έκαμα ένα φαΐ πρώτης τάξεως!
Που όταν θέλει να σε προειδοποιήσει ότι θα φαγωθήτε, θα σου πει να δεις που θα γίνουμε μπουκούνια ή φιτίλια.
Που όταν σε στέλνει για νερό θα σου πει , πήγαινε για νερό και μη το ρυπίσεις δρόμο δρόμο!
Που όλη μέρα και αν είναι μες τον ήλιο δεν τονε πειράζει, μα όταν του πεις το μεσημέρι πάμε για μπάνιο, θα σου πει τώρα? μες το Γιόμα;
Που την ώρα του σεισμού θα σου πει μη σε γνοιάζει αφέντη μου ή κυρα μου...δεν είναι η πρώτη βολά που τόνε πιάνει το γλυκήήήή του!
Που τη μέρα της χάρης του Αγίου, ενώ ξέρει τι θα συναντήσει θα πει, ωωωω δουλειές πο'χει σήμερα ο Άγιος!.. Και ενώ παρόλα αυτά περιμένει στην ουρά μουρμουρίζει, έτσι γιατί κάτι πρέπει να πει, Αγ. Γεράσιμε μεγάλη η χάρη σου, αλλά τελείωνε γιατί έχω και στραβωμάρα (δουλειά)
Που όταν ξέρει ότι έχει κάνει κάτι ενοχλητικό δε θα διστάσει να πάει σαν να μη τρέχει τίποτα, παρόλο την προειδοποίηση του φίλου, συγγενή ή γείτονα, ναι πήγαινεεεε κ θα καλοπεράσεις.
Που θα πάει στον δικό του μανάβη κρεοπώλη ή μπακάλη και θα του πει, βάλε μου κρέας, τυρί ή ότι άλλο μα μην είναι όπως εφκειό που μούβαλες που δεν το τρώγανε ούτε τα σκυλιά!
Που ενώ μεταξύ τους είναι ίδιοι, ενώ συζητάνε για κάποιον πατριώτη τους θα πουν...Ε με θα μου πεις; για τον θεόκουρλο;
Και που όταν του μπει κάτι στο κεφάλι δεν του γυρίζεις που να σβουργιέσαι.
Που άμα ακούσει για ευαγγέλια, θα σου πει...¨Τι λέτε ωρές ο δικός μας τα μέτρησε 13"
Όσκε ωρέ αφέντη μου…. κούτα να πεις ότι δεν είναι ντρίτο…
Που άμα θέλει να σου πει γρήγορα , και ας μην το κάμει ποτες θα σου πει" Πότε το θέλεις; Τώρα; Σούμπτιτο , στο μινούτο…"
Που Θα σου πει άμα τον κογιονάρεις ¨Να μπει ο διάολος μέσα σου και νάνε θηλυκός και γκαστρωμένος¨
Η σιόρα τάδε μου έκαμε ένα κάζο...μα τι κάζο...Αλλά δεν μου πε άμα ήταν κάζο πενσάτο ή κάζο ατσιτέντε ;;;;;
Κατά τα άλλα καλόκαρδος , ευγενικός, φιλόξενος και προπάντων κουρλός για τον Άγιο!!!!!
 
Χαίρε νήσος Ιονίου όμορφη Κεφαλονιά, που απ΄τσου δέκα τους κατοίκους , παλαβοί είναι οι εννιά…

1 σχόλιο:

  1. Άσκηση για το «κομπόγιο» που μας έστειλε την ανάρτηση:

    Τα Κεφαλλονίτικα επίθετα σε –άτος όπως και χωριά έχουνε καμιά σχέση με τσι φάρες και κάποια χωριά των Σουλιωτών όπως:
    Γκιάφα, φάρες:
    Ζερβάταις, Πανταζάταις, Φωτάταις, Νικάταις.
    Σούλι, φάρες:
    Ζαβελλάταις, Μποτζαράταις, Δαγκλιάταις, Μπουζιάταις, Παπαγιαννάταις, κλπ.
    Σαμοβίνα:
    Δαγκλιανάταις, Μπεκάταις, Ηράταις.
    Χωριά:
    Κοντάταις (Κονταίς Ερίσσου?), Μπουλιαράταις, Παναγιωτάταις, Τζιατζιανάταις, Νιαγκάταις, Παλιοκιτζιάτες, κλπ.


    … «Εις το Σούλι ευρίσκονται φαμιλίαις έως τετρακόσιαις είκοσι πέντε, αι δε φάραις των οι ακόλουθοι»…
    {Αυτό σαν δείγμα γραφής του κειμένου (1805 μχ περίπου), για διευκόλυνση και κατανόησή της}.

    Χα χα χα χα.
    Ρόκκος Σπύρος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή