Σήμα Facebook

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ | κινητο 6907471738


ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
Συνεχή Ροή Ειδήσεων από το νησί

Πέμπτη 23 Ιουνίου 2016

ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΦΙΛΟ ΟΜΗΡΙΣΤΗ ΝΙΚΟ ΚΑΜΠΑΝΗ

ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΤΗΣ ΙΘΑΚΗΣ ΠΟΥ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΙ Ο ΟΜΗΡΟΣ
(Αφορά τόσο τη ΛΕΥΚΑΔΑ όσο και το ΘΙΑΚΙ)
Όμηρος: Ο πατέρας της ποίησης. Για την καταγωγή του Ομήρου φιλονικούσαν πολλές πόλεις, οι κυριότερες των οποίων ήταν, Σμύρνη, Χίος, Κολοφών, Πύλος, Άργος, Αθήνα, Ιθάκη.
Η Ιθάκη (Κεφαλληνία) συγκεντρώνει σήμερα, μετά την αποκάλυψή της, τις δικαιότερες απαιτήσεις να διεκδικήσει τον Όμηρο ως γνήσιο τέκνο της (τα μεν λόγια είναι του νίκου Λιβαδά, το δε έργο τέχνης 40Χ50 εκ. του εδελφού του, Παναγή Γερ. Λιβαδά).

Φτάνοντας ο χοιροβοσκός Εύμαιος στο παλάτι με σκοπό να ενημερώσει την Πηνελόπη ότι ο Τηλέμαχος γύρισε από την Πύλο, ώστε να μην ανησυχεί, «πέφτει» πάνω σε αγγελιοφόρο που ήλθε με τον ίδιο σκοπό:


«Τὼ δὲ συναντήτην κῆρυξ καὶ δῖος ὑφορβὁς
τῆς ΑΥΤΗΣ ἕνεκ᾿ ΑΓΓΕΛΙΗΣ, ἐρέοντε γυναικί.»
Εκεί συναντήθηκαν ο κήρυξ κι ο χοιροβοσκός που ήταν σα θεός
ένεκα της ΙΔΙΑΣ ΑΓΓΕΛΙΑΣ, που θα λέγαν στη γυναίκα.
Οδύσσεια π 333-334
Το γεγονός αυτό περιγράφει αργότερα ο ίδιος στον Τηλέμαχο:
«ΩΜΗΡΗΣΕ δέ μοι παρ᾿ ἑταίρων ἄγγελος ὠκύς,
κῆρυξ, ὅς δὴ πρῶτος ΕΠΟΣ σῇ μητρί ἔειπεν»
ΕΝΩΣΕ ΤΑ ΒΗΜΑΤΑ με τα δικά μου, απ’ τους συντρόφους ένας ταχυδρόμος,
κήρυξ, που πρώτος μπόρεσε ΤΑ ΛΟΓΙΑ στη μάνα σου να πει
Οδύσσεια π 468-469
ΘΡΙΑΜΒΟΣ: Μόλις αυτή τη στιγμή «συλλάβαμε» για μια και μοναδική φορά ΡΗΜΑ ΣΤΟΝ ΑΟΡΙΣΤΟ, του ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟΥ
Ο Μ Η Ρ Ο Σ
ΟΜΟΥ - ΡΕΩ (όπως η καλλί-ΡΟΟΣ κρήνη)
...κι αφού με τον απλό λαό ο Όμηρος ταυτίζεται στις απόψεις, άρα ΔΗΜΟΔΟΚΟΣ!
Πάμε γρήγορα να συγκρίνουμε τα π 333-334 και π 468-469 ώστε ο Όμηρος να μας εξηγήσει τι θέλει να πει.
Απαλείφουμε τους κοινούς παράγοντες:
........................................δέ μοι = δῖος ὑφορβός
παρ᾿ ἑταίρων ἄγγελος ὠκύς κῆρυξ = κῆρυξ
.....Ὅς δὴ πρῶτος σῇ μητρί ἔειπεν = ἐρέοντε γυναικί
..................................ΩΜΗΡΗΣΕ = Τὼ δὲ συναντήτην
.........................................ΕΠΟΣ = τῆς αὐτῆς ἕνεκ᾿ ἀγγελίης…
…Και αν ο «Κήρυξ άγων ΕΡΙΗΡΟΝ ΑΟΙΔΟΝ» ευρίσκεται στη ΣΧΕΡΙΑ, στην Ιθάκη ή και ΚΑΠΟΥ ΑΛΛΟΥ ΑΡΓΟΤΕΡΑ,…
...«Κήρυξ άγγελος ωκύς» ΩΜΗΡΙΖΕ με τον ΕΥΜΑΙΟ «ΤΗΣ ΑΥΤΗΣ ΕΝΕΚ’ ΑΓΓΕΛΙΗΣ», και εξηγείται φανερά πια (ΕΚΠΑΓΛΟΙΣ ΕΠΕΕΣΙΝ), γιατί για τον Εύμαιο ο Όμηρος χρησιμοποιεί το: «Τον δ’ απαμειβόμενος ΠΡΟΣΕΦΗΣ Εύμαιε συβώτα»…
…Είναι ο ΑΥΤΟΠΤΗΣ ΜΑΡΤΥΡΑΣ!
Όσον αφορά τις ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ επί της Ιθάκης, αυτοί οι ίδιοι στίχοι μας βοηθούν να εξάγουμε ΚΑΤΑΛΥΤΙΚΑ συμπεράσματα, με τη βοήθεια των διαφόρων ΧΡΟΝΩΝ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ.
Η μορφή της Ιθάκης -και το μέγεθός της- πρέπει να είναι έτσι ώστε ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΤΟΥ ΤΗΛΕΜΑΧΟΥ αφού τον αποβίβασε στην ΠΡΩΤΗ ΑΚΤΗ (π.χ. Αθέρας) να είναι υποχρεωμένο να δαπανήσει τον ΙΔΙΟ ΧΡΟΝΟ, μέχρι να φτάσει στον ΗΜΕΤΕΡΟ ΛΙΜΕΝΑ, με το χρόνο που απαιτείται για τα εξής:
α΄ Το χρόνο που ο Τηλέμαχος έκανε -αφ’ ότου έδεσε καλά τα πέδιλα- να ανέβει στην πλαγιά για να πάει στην καλύβα του Εύμαιου όπου συναντά και αναγνωρίζει τον πατέρα του. ΣΥΝΥΠΟΛΟΓΙΖΟΝΤΑΣ:
β΄ το χρόνο που διήρκεσε το γεύμα και η μεταξύ τους συζήτηση ΚΑΙ:
γ΄ το χρόνο που χρειάζεται ο Εύμαιος -3 ώρες δρόμο- για να μεταβεί στο παλάτι όπου συναντά τον κήρυκα που ΜΟΛΙΣ έφτασε απ’ το πλοίο!
Πάντως ο Οδυσσέας, σα ζητιάνος με μπαστούνι, περπατώντας πίσω απ’ τον Εύμαιο, κατά μήκος της ΑΡΙΣΦΑΛΟΥΣ οδού -ΚΡΥΦΑ- έκανε τέσσερις ώρες (φύγαν μετά το μεσημεριανό και φτάσαν πριν το βραδινό φαγητό).
ΜΕΛΕΤΗΣΤΕ, παρακαλώ πολύ, αυτή τη λεπτομέρεια, αν είναι δυνατόν να εφαρμοστεί στην Ιθάκη της καρδιάς σας. Αν μπορεί να εφαρμοστεί σε άλλη «υποψήφια» ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ. Ανοίξτε τους χάρτες σας…
…Και όμως, όλα αυτά ταιριάζουν απόλυτα στην Παλλική! Ο ΛΙΒΑΔΑΣ ΕΙΧΕ ΔΙΚΙΟ…
Όσον αφορά το «Ο ΖΕΦΥΡΟΣ ΤΗΣ ΑΝΑΧΩΡΗΣΗΣ…»
...................τη «ΧΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΩΝ ΔΙΑΔΡΟΜΩΝ…»
..................και «ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΤΗΣ ΙΘΑΚΗΣ…»
χρησιμοποιήθηκαν βελτιωμένα αποσπάσματα των σελίδων 192 έως 203, 270 έως 273, 276-279 και 444,445 από το βιβλίο ΤΟ ΝΗΣΙ ΜΕ ΤΙΣ ΕΥΘΕΙΕΣ.
Στο «ΠΑΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΠΕΖΟΣ ΣΤΗΝ ΙΘΑΚΗ;», που ακολουθεί, θα μελετήσουμε μαζί αποσπάσματα των σελίδων 266 έως 271, 274 έως 275 και 408 έως 409 του ίδιου βιβλίου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου