Σήμα Facebook

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ | κινητο 6907471738


ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
Συνεχή Ροή Ειδήσεων από το νησί

Κυριακή 7 Ιουνίου 2015

ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΣΠΥΡΟΥ ΡΟΚΚΟΥ,,ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΤΕΡΙΔΑ

    1. στο τέλος ανάρτησης υπάρχουν νέα σχόλια!!!!
    2. και ξεκινάω με μια φωτο αφιέρομενη στον φίλτατο Σπύρο Ρόκκο!!

    3. Αγαπητέ
      Το να πιστεύει κανείς κάτι είναι ένα πράγμα αλλά το να τεκμηριώνει είναι κάτι άλλο. Η Ζάκυνθος πως προέκυψε ότι είναι το Δουλίχι; αυτό ειλικρινά θα ήθελα να το καταλάβω. Ακόμη επιμένεις στην Ασσό ως Ιθάκη. Είναι κατανοητή η αγάπη σου για τον τόπο σου αλλά αυτό τι σχέση έχει με την αλήθεια; Η τοποθεσία εκτός από το ότι είναι αμφίαλος τι άλλο έχει από την ομηρική περιγραφή; Τίποτα. Παραδειγματικά να σου αναφέρω ότι ο Οδυσσέας είναι βασιλιάς ενός συμπλεγματος νησιών και όχι ένας από τους λίγους κατοίκους ενός μικρού χώρου. Έχει κτήματα και πάρα πολλά ζώα σε μια περιοχή του νησιού του που είναι γεμάτη νερά τρεχούμενα. Στην πόλη του έχει τρία και όχι δύο λιμάνια, Τα δύο εντός και το ένα έξω στους πρόποδες ενός λόφου. Εντός της πόλεως και σε υποχρεωτικό δρόμο έχει έναν λόφο που βλέπει στα λιμάνια πιο πλοίο μπαίνει. Απέναντι από το νησί του υπάρχει ήπειρος, όχι νησί δηλαδή, που και εκεί εκτρέφει πολλά ζώα και πηγαινοέρχονται με πορθμεία. Απέναντι από την Κεφαλονιά υπάρχει μόνο η Ιθάκη. Αυτά είναι μερικά από τα σημεία που θα πρέπει να πληρεί ένας τόπος αλλιώς αμφίαλα είναι πολλά νησιά της ελλάδος και όχι μόνο. Όσον αφορά το αν ήρθε πεζός κλπ αυτό αφορά όχι την δυνατότητα να περάσει έναν ισθμό και να πάει εκεί με τα πόδια αλλά έναν πορθμό και να φτάσει εκεί πεζός, χωρίς πλοίο με ένα πορθμείο.
      Περιμένω ακόμη για να μου απαντήσεις το γιατί να πιάσει κανείς στο Δασκαλιό, που δεν έχει κανένα φυσικό λιμάνι, όταν μπορεί να σταματήσει στην διπλανή ακτη και βέβαια που είναι η μοναδικότητα της διαδρομής όταν κάποιος μπορεί να πάει από άλλους δρόμους; Πια είναι η λογική για ένα τέτοιο εγχείρημα;
      Για την χρονολόγηση, έχω γράψει κάπου στο μπλογκ αλλά ακόμη δεν μεταφέρθηκε, δεν υπάρχει ούτε ένα κείμενο, σημερινό ή παλαιότερο που να χρονολογεί τα ομηρικά. Υπάρχουν τα μασάλια του ανόητου του Ηρόδοτου που μετέφερε κάθε φήμη με το εγώ νομίζω ότι έζησε 400 χρόνια πριν από εμένα. Πάνω σε αυτό στηρίχθηκαν όλοι και στην γνωστή ανοησία περί φοινικικού αλφαβήτου που ούτε οι φοίνικες δεν την ξέρουν, και βέβαια στο δήθεν αδιάσειστο στοιχείο περί αναγνώριση της έκλειψης μόνο που εκλείψεις γίνονται τουλάχιστον δύο κάθε χρόνο. Άρα οι χρονολογήσεις είναι όλες του κ...λου. Για την Σχερία εκτός Μεσογείου, αν το δέχεσαι τότε ανατρέπεις την θεωρία σου μια και κανείς δεν μπορεί να εξηγήσει πως ένας έμπειρος ναυτικός αντί να κάνει μια μικρή διαδρομή, κοντά στις ακτές, που και άσχετος θα την έκανε αυτός παρασύρθηκε εκτός Μεσογείου κλπ και περίμενε κάποιον να τον σώσει. Αν δεν μπορούσε να κάνει ούτε τα βασικά στην θάλασσα δεν θα έφευγε για τον πόλεμο αλλά θα καθόνταν στο σπίτι του μια και μπορεί να γλύτωναν από τον πόλεμο, όπως και έγινε, αλλά θα χάνονταν στην θάλασσα, όπως και έγινε. Ποιός λογικός άνθρωπος θα το έκανε αυτό αν δεν ήξερε; Κανείς.
      Άρα αυτή η θεωρία που τόσο φανατικά ακολουθείται από την επιστημονική κονότητα μπάζει όχι μόνο από γεωγραφικής άποψης αλλά αντίκειται και στην λογική.
      Παυσανίας


    4. ΑΓΑΠΗΤΕ ΠΑΥΣΑΝΙΑ,, ΚΑΤΑΡΧΗΝ ΝΑ ΕΠΑΝΑΛΑΒΩ,, ΓΝΩΡΙΖΩ ΠΟΛΛΑ ,,ΚΑΙ ΕΧΩ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙ ΤΟ 1% ΑΥΤΩΝ,,,,,! ΑΠΟ ΤΑ ΓΡΑΦΟΜΕΝΑ ΟΛΩΝ ΣΑς ΠΑΡΑΔΕΧΟΜΑΙ ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΤΙΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΜΟΥ, ΠΟΥ ΠΡΩΤΑ ΗΜΟΥΝ ΤΥΦΛΟΣ ΣΑΝ ΤΟΝ ΟΜΗΡΟ Ας ΠΟΥΜΕ!!,, ΤΟ ΟΤΙ ΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΗΔΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ,,ΑΡΚΕΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΜΟΥ,, ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΕΞΕΛΙΞΗ,, ΚΑΙ ΕΛΠΙΖΩ ΣΥΝΤΟΜΑ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΕΝΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΜΑΣ,, ΕΓΩ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΣΥΡΘΩ ΝΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΝΩ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ,,ΕΙΝΑΙ ΔΟΥΛΕΙΑ ΑΛΛΩΝ ,ΑΠΛΑ ΕΙΜΑΙ ΕΥΤΥΧΗς ΠΟΥ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΩ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΤΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ, ΚΑΙ ΕΥΤΥΧΗς ΠΟΥ ΓΕΝΝΗΘΗΚΑ ΕΔΩ, ΚΑΙ ΕΠΙΣΗς ΕΥΤΥΧΗς ΠΟΥ ΑΝ ΕΧΟΥΝ ΜΥΑΛΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑς,, ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΤΟΝ ΘΥΣΑΥΡΟ ΠΟΥ ΠΑΤΑΜΕ!!
    5. Αλήθεια  αν τελικά  το Νησιοτικο βασίλειο Ομηρική Ιθάκη ,,δεν ειναι το κέντρο της η Νοτιοανατολικη Κεφαλονια  ,, τι ποσοστα  έπρεπε να δώσουμε  στις άλλες θεωρείες!!  Πρόταση στο φίλο Αρη που του αρέσουν τα στοιχήματα!!!! και από Βαλσαμη Γερασιμο!!
    6. Θα συμφωνήσω σε πάρα πολλά σημεία με τον Παυσανία.
      Όπως πχ στην αναφορά του «Παραδειγματικά να σου αναφέρω ότι ο Οδυσσέας είναι βασιλιάς ενός συμπλέγματος νησιών και όχι ένας από τους λίγους κατοίκους ενός μικρού χώρου. Έχει κτήματα και πάρα πολλά ζώα σε μια περιοχή του νησιού του που είναι γεμάτη νερά τρεχούμενα».
      Ανατρέχοντας στις περιγραφές του Ομήρου «ανακαλύπτουμε» δύο σημαντικές για την υπόθεση αυτή λέξεις: «ΕΙΧΑΝ» και «ΚΑΤΟΙΚΟΥΣΑΝ».
      «Οι Κεφαλλήνες ΕΙΧΑΝ την Ιθάκη και το ηνοσίφυλλον Νήριτο και ΚΑΤΟΙΚΟΥΣΑΝ στην τραχεία Αιγίλιπα και στα Κροκύλεια.
      Και μαζί τους, ο Οδυσσέας ηγήθηκε και οδήγησε στην Τροία και αυτούς που είχαν τη Ζάκυνθο και αυτούς που κατοικούσαν στη Σάμο –Σάμη-, και αυτούς που είχαν την ήπειρο -στεριά- και αυτούς που κατοικούσαν αντίπερα».
      Το τοπωνύμιο Κεφαλλονιά δεν υπάρχει και η Λευκάδα, μάλλον περιλαμβάνεται στη στεριά.
      Το Νήριτο (βουνό Ιθάκης), η Αιγίλιπα και η Κροκύλεια είναι απροσδιόριστες ή προσδιορίζονται, με αποχρώσες ενδείξεις.
      Αυτή η εναλλαγή «ΕΙΧΑΝ» και «ΚΑΤΟΙΚΟΥΣΑΝ», σημαίνει πολλά!

      Όπως επίσης στην αναφορά του:
      «Στην πόλη του έχει τρία και όχι δύο λιμάνια.
      Τα δύο εντός και το ένα έξω στους πρόποδες ενός λόφου.
      Εντός της πόλεως και σε υποχρεωτικό δρόμο έχει έναν λόφο που βλέπει στα λιμάνια πιο πλοίο μπαίνει.
      Απέναντι από το νησί του υπάρχει ήπειρος, όχι νησί δηλαδή, που και εκεί εκτρέφει πολλά ζώα και πηγαινοέρχονται με πορθμεία.»

      Αλλά θα διαφωνήσω στη διαπίστωση ότι:
      «Απέναντι από την Κεφαλονιά υπάρχει μόνο η Ιθάκη».
      Καθώς, σύμφωνα με τα προηγούμενα αφού δεχόμαστε το «νησιωτικό σύμπλεγμα» του βασιλείου του Οδυσσέα, η Ιθάκη αποτελεί τμήμα του και συνεπώς απέναντι υπάρχει μόνον ήπειρος δηλ.στεριά!

  • και 2      Χθεσινά σχόλια :


    1. Έ όχι να εννοώ και εσένα φίλε Γιώργο αφού εσύ συμμετέχεις, αναφέρομαι σε άλλους που γνωρίζουν, έχουν άποψη, διαβάζουν τα αναρτημένα, όλο και κάτι μπορεί να σκέφτονται αλλά δεν συμμετέχουν στην παρέα.
      Για τη λέξη μεσσηγύς τώρα:
      Θα αναφερθώ σε μία των περιπτώσεων από τις προαναφερθήσες στα έπη Οδύσσεια και Ιλιάδα.


      (ο -526)
      ὣς ἄρα οἱ εἰπόντι ἐπέπτατο δεξιὸς ὄρνις,
      κίρκος, Ἀπόλλωνος ταχὺς ἄγγελος· ἐν δὲ πόδεσσι
      τίλλε πέλειαν ἔχων, κατὰ δὲ πτερὰ χεῦεν ἔραζε
      μεσσηγὺς νηός τε καὶ αὐτοῦ Τηλεμάχοιο.
      τὸν δὲ Θεοκλύμενος ἑτάρων ἀπονόσφι καλέσσας…

      (μετάφραση)
      Τέτοια καθὼς τοῦ μίλησε, πετάει πουλὶ δεξά του,
      τοῦ Ἀπόλλωνα μαντάτορας γοργόφτερος πετρίτης•
      εἶχε ἀγριοπερίστερο στὰ νύχια καὶ μαδοῦσε,
      κι ἀνάμεσα Τηλέμαχου καὶ καραβιοῦ σκορποῦσε
      φτερὰ. Κι ὁ Θεοκλύμενος τὸν πῆρε ἀπὸ τοὺς ἄλλους…



      Εδώ λοιπόν στην ο ραψωδία στίχος 526 λέει ο Όμηρος:
      Εκείνη τη στιγμή πετάει ένα γεράκι του Απόλλωνα μαντατοφόρος που εκράταε ένα αγριοπερίστερο και “πτερά χεύεν έραζε” δηλαδή και φτερά έχυνε από ψηλά μεταξύ του Τηλέμαχου και καραβιού.
      Τα φτερά βέβαια δεν μπαίνουν σε στοίχιση για να πέφτουν σε ίσες αποστάσεις από Τηλέμαχο και πλοίο, έτσι δεν είναι?
      Άρα εννοεί στον χώρο που υπήρχε μεταξύ του πλοίου και του Τηλέμαχου.

      Ίδιες ερμηνείες της λέξης μπορεί να αντιληφθεί κανείς και στα σημεία:
      Ε 769, Θ 560, Λ573, Ψ 521, ο528, χ341.

      Τώρα ο φίλος Σάκης Δανιήλ με αυτά που αναφέρεις πάντα τον πορθμό Σάμου – Ιθάκης τι τον έκαμε?? Αφού στον Όμηρο πρώτη θέση έχει ο συγκεκριμένος πορθμός και δευτερεύουσα σημασία η Αστερίδα εκτός αν πρέπει να το αποδείξω και αυτό.
      Σπ. Ρόκκος
    2. ANAΖΗΤΗΣΗ ΛΕΞΗΣ ,,ΓΙΑΤΙ ΒΛΕΠΩ ΝΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΣ ΝΑ ΜΟΥ ΑΝΕΡΕΣΕΙΣ ΤΣΟΥ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟΥΣ ΜΟΥ
      13.33 μεσσηγὺς Τενέδοιο καὶ Ἴμβρου παιπαλοέσσης :
      13.34 ἔνθ ' ἵππους ἔστησε Ποσειδάων ἐνοσίχθων

      24.77 ὣς ἔφατ ' , ὦρτο δὲ Ἶρις ἀελλόπος ἀγγελέουσα ,
      24.78 μεσσηγὺς δὲ Σάμου τε καὶ Ἴμβρου παιπαλοέσσης
      24.79 ἔνθορε μείλανι πόντῳ : ἐπεστονάχησε δὲ λίμνη .

      iv.844 ἔστι δέ τις νῆσος μέσσῃ ἁλὶ πετρήεσσα ,
      iv.845 μεσσηγὺς Ἰθάκης τε Σάμοιό τε παιπαλοέσσης ,
      iv.846 Ἀστερίς , οὐ μεγάλη : λιμένες δ ' ἔνι ναύλοχοι αὐτῇ
      ΚΑΙ ΑΠΟ ΥΠΟΘΕΣΗ ΓΙΑ ΙΘΑΚΗ = ΛΕΥΚΑΔΑ ΣΕ
      https://nikiana.wordpress.com
      Υπάρχει κάποια νήσος στην μέση της θάλασσας πετρώδης
      στην μέση ακριβώς μεταξύ Ιθάκης και Σάμης απόκρημνης
      η Αστερίς, όχι μεγάλη· σ’ αυτήν υπάρχουν
      ασφαλείς λιμένες διπλοί· εκεί έμεναν ελλοχεύοντες οι Αχαιοί
    3. ΚΑΙ ΑΝ ΠΑς ΣΤΗΝ GOOGLE ΠΟΥ ΤΑ ΞΕΡΕΙ ΟΛΑ,, ΚΑΙ ΡΩΤΗΣΕΙς ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΡΘΜΟΣ,, ΣΟΥ ΒΓΑΖΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ:
      • Ο πορθμός που ενώνει δύο κόλπους λέγεται πόρος (π.χ. ο πόρος της Τροιζήνας).
    4. ΚΑΙ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΠΑΛΙΟΤΕΡΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ,,ΓΙΑΤΙ  Η ΑΣΤΕΡΙΔΑ,,ΕΙΝΑΙ
    5. ΙΣΩς ΤΟ ΚΛΕΙΔΙ ΝΑ ΒΡΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΘΑΚΗ,, ΚΑΙ  ΤΑ ΣΕΝΑΡΙΑ ΓΙ ΑΥΤΗΝ ΠΟΛΛΑ!
    6. ΔΕΝ ΕΧΧΩ ΒΡΕΙ ΑΚΟΜΗ ΤΡΟΠΟ ,, ΤΑ   3.752 ΣΧΟΛΙΑ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΠΛΟΚ,,ΣΥΝ ΠΟΛΛΑ ΑΚΟΜΗ ΣΤΑ ΛΟΙΠΑ ΜΟΥ ΜΠΛΟΚ,, ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑ ΝΑ ΤΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΟΥΜΕ ΣΕ ΕΥΚΟΛΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ (ΑΝ ΚΑΙ ΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΑΝΑΡΤΗΣΗ)
    7. ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΟΛΟ ΣΤΟΝ ΚΑΘΕΝΑ ΝΑ ΕΧΕΙ  ΤΗΝ  ΕΙΚΟΝΑ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΣΟΒΑΡΩΤΑΤΟ ΔΙΑΛΟΓΟ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΝΕΙ ΜΕΧΡΙ   ΚΑΙ  ΣΗΜΕΡΑ!!
    8. ΟΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΙΔΕΑ ΠΩς ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΜΕ ΝΑ ΤΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΟΥΜΕ,,Ας ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ!
    9. consolas6 Ιουνίου 2015 - 7:41 μ.μ. Η λέξη «Πόρος» κατά το Όμηρο σημαίνει… να το πώ?? Δε το λέω αλλά από το πόρος βγαίνει η λέξη πορθμός! Σου αρέσει έ? Χα χα. Βλέπεις ότι είμαι αντικειμενικός νομίζω. χα χα. Τώρα ο Όμηρος τη χρησιμοποιεί σαν πόρος = πέραμα Παράδειγμα: Β 572, Ξ 433, Φ1, Ω 692 και στην Οδύσσεια σαν = δρόμος! μ 259 (μ 259.) πάμε: Πάντων ὅσσ᾽ ἐμόγησα πόρους ἁλὸς ἐξερεείνων. (Μετάφραση) ἀπ' ὅλα ποὺ δοκίμασα τὶς θάλασσες περνώντας. Πόρους = διαδρομές που μπορεί όμως σύμφωνα με τις τότε αντιλήψεις να εννοεί και θαλάσσιες διόδους άρα πάλι περάσματα. Άρα γενικώς πόρος = πέραμα και πορθμός.
    10. ΠΟΡΟΣΝΙΟΥΣΣ ,,,παω να σε μπερδεψω να ξεχασεις την θεωρεία σου χαχαχα,, οντως το Πορθμος,, θα το ταιριαζα στο βοχηνα ,,αλλά μου τα χαλάει η Σάμη!!,, τωρα κια τα νουμερα δεν ξερω τι σημαινουν μου τα εγαλε η γκουγκλε σε κειμενο,,οταν έκαμα αναζήτηση στο τι σημαινει μεσσυγη,, και μου εβαλε αυτες τισ φράσεισ,, ολιγον ομοιομορφες
  • Απάντηση στο ΠΑΥΣΑΝΙΑΣ7 Ιουνίου 2015 - 8:18 π.μ.


    Ορέ αθεόφοβε! Ορέ αθεόφοβε! Ορέ αθεόφοβε φίλε Παυσανία!!!

    Καλά ορέ μας είπες ότι για να τεκμηριώσεις τις απόψεις σου έχεις γράψει 700 σελίδες πράμα και εσύ βαριέσαι να διαβάσεις 10 – 12 αρθράκια από το blog http://www.portoassos.gr μας δουλεύεις ορέ?? Χα χα.
    Δεύτερο δεν έχεις γεωγραφική εικόνα της Ερίσσου γενικά, άρα και της Άσσου.
    Τρίτο δεν είπα ότι η Άσσος μόνη της είναι η Ιθάκη αλλά η πόλις της Ιθάκης.
    Τέταρτο δεν παραδέχτηκα ότι η Σχερία είναι εκτός Γιβραλτάρ αλλά ότι αυτό δεν θα με ενοχλούσε (νομίζω τη Μάλτα ανάφερα, το Τζότζιο), έπειτα ο Οδυσσέας ποιος σου είπε ότι έχασε το δρόμο για Ιθάκη, μπορεί να την έκανε πάρα πέρα για πλιάτσικο όπως ο Μενέλαος μάλλον έφτασε μέχρι Αίγυπτο.
    Πέμπτο το λιγότερο που μου καίγεται είναι το αμφίαλος αφού νησί είναι έτσι και αλλιώς.
    Εκείνι το σκιερό την Ανατολή και Δυκικότερο νησί σου ΄κάνει? Εσύ δεν υποστήριζες αυτά τα γνωρίσματα της Ομηρικής Ιθάκης???
    Έκτο δεν είναι να περάσεις μόνο ένα ισθμό για να φτάσεις στο νησί της Άσσου όπου και το παλάτι, αλλά όλος ο τόπος μέχρι εκεί είναι δυσπρόσιτος με μονοπάτια σχεδόν άβατα πριν φτιαχτούν κάποιοι δρόμοι.
    Έβδομο Έρμαιος λόφος για να υπάρχει κοντά στη πόλη ξέρεις γιατί χρησίμευε?
    Όγδοο για το Δουλίχιο , Ζάκυνθο λεπτομέρειες στο blog μου.
    Ένατο τα πολλά νερά μόνο στη σπηλιά του λιμανιού του Φόρκυνα αναφέρονται.
    11) Για το Δασκαλιό το ίδιο υποστηρίζω και εγώ, ότι τα δυό λιμάνια δεν ήταν σε αυτό, http://www.portoassos.gr.
    12) Τα ζώα του ο Οδυσσέας τα είχε σε στεριά, κάτι λίγα είναι στην Έρισσο διάβασε καταμέτρηση που του κάνει ο Εύμαιος.
    13) Πρώτη φορά ακούω άνθρωπο, ή διαβάζω να λέει ανόητο τον Ηρόδοτο.
    Λάθη για την εποχή που έζησε είναι δικαιολογημένα και αν έκανε, εμείς είμαστε αδικαιολόγητοι.

    Ρε φίλε μπας και δε σου αρέσει το κυνήγι??

    Ρόκκος Σπ.
  • 1 σχόλιο :ΣΤΟ


    1. Αρχικά ευχαριστώ για τη ¨μόστρα¨ του άρθρου μου φίλε Γιώργο.Δεύτερο ο “aris” κάτι γνώριζε μη το παίζει πονηρός.Τρίτο είπα να μη το αναρτήσω Μ. βδομάδα λόγω λίγο πικάντικου περιεχομένου και από την άλλη το ανάρτησα λίγο νωρίτερα ώστε μαζί με το γενικό θρησκευτικό πένθος να περάσει ευκολότερα σε όσους…
      POROSNEWS.BLOGSPOT.COM|ΑΠΟ E-POROS
      Αρχικά ευχαριστώ για τη ¨μόστρα¨ του άρθρου μου φίλε Γιώργο.
      Δεύτερο ο “aris” κάτι γνώριζε μη το παίζει πονηρός.
      Τρίτο είπα να μη το αναρτήσω Μ. βδομάδα λόγω λίγο πικάντικου περιεχομένου και από την άλλη το ανάρτησα λίγο νωρίτερα ώστε μαζί με το γενικό θρησκευτικό πένθος να περάσει ευκολότερα σε όσους θέλουν την Αστερίδα κάπου αλλού. Χα χα.
      (Ελπίζω να γίνει αντιληπτό το χιούμορ των αποπάνω).
      Απόψεις είναι πάντα και απόψεις που κάπου στηρίζονται κάπωςνομίζω πως είναι θετικές σε οποιαδήποτε έρευνα.
      Καλή Ανάσταση σε όλους.
      Υ.Γ.
      Πως θα ήθελα να ήμουν ακόμα στο σχολειό για αυτές τις μέρες δε λέγεται!!
      Αλλά και τί πείνες είχαμε τραβήξει εμείς οι παλιότεροι Μεγαλοβδομαδιάτικα δε λέγεται!!
      Μ. Τετάρτη και Παρασκευή ούτε ταραμοσαλάτα!
      Μπας και ο Χριστός ήτανε Γερμανός και δε μας το λένε??? Χα χα.

      Ρ.Σπ.
    2. porosnews,,  Kαλό Πάσχα  φίλτατε φίλε!  Αυτό που μου αρέσει ότι τουλάχιστον μπορεί σχεδόν
    3. οι περισσότεροι να μην ενδιαφέρονται καν για  το "Παραμυθάκι" του Ομήρου, είμαστε όμως κάποιοι, που τόσο για την αγάπη στο τόπο τους, όσο και στην διάγνωσή ότι αυτά που έγραψε ο μεγαλύτερος  παγκόσμιος  ιστορικός "Ομηρος" είναι γκαραντί, και ακριβέστατα στις λεπτομέρειες.
    4. Εγώ ειλίκρινά θα χαρώ οπουδήποτε τελικά αποδεικτεί   η Ομηρική τοπογραφία,γιατί εντέλει κάπου εδώ γύρω βρίσκεται



  • ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣκαι  στα αλλα 5    ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΠΟΥ ΕΓΩ ΠΙΣΤΕΥΩ ΑΚΡΑΔΑΝΤΑ ΟΤΙ ΙΣΧΥΕΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΑΣΤΕΡΙΔΑ (ΦΑΡΟΣ  ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ) = ΟΞΕΙΕς,, ΕΝΑ ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΠΙΘΑΝΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟhttp://pronoikefalonias.blogspot.com/.../10/blog-post_8.html
  • ΣΤΟ 
  • ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ http://porosnews.blogspot.gr/2012/11/5_19.html

    Αυτός ο χάρτης με τη θάλασσα πιο πάνω ανατρέπει και τη θεωρία της εποχής των παγετώνων.Με ένα σμπάρο...
    POROSNEWS.BLOGSPOT.COM

8 σχόλια:

  1. "μπορεί σχεδόν οι περισσότεροι να μην ενδιαφέρονται καν για το "Παραμυθάκι" του Ομήρου," … Ναι φίλε Poros δυστυχώς πολλοί έτσι το βλέπουν, "παραμυθάκι"!
    Μόνο που οι απόψεις του Ομήρου δεν ήταν η καθοδήγηση προς την τέλεια αποβλάκωση όπως κάποιων αποφάσεων Οικουμενικών Συνόδων "κατά παραγγελία" σαν "Τον άρτον ημών τον επιούσιον δος ημίν σήμερον",
    αλλά το «συν Αθηνά και χείρα κίνει» και έτσι κατορθώσαμε σα λαός να υπάρχουμε ακόμα. Αλλιώς ούτε Έλληνες ούτε Ελληνοχριστιανοί θα υπήρχαν τώρα!
    Παγκοσμιοποίηση για την ευημερία των λαών επιτυγχάνεται με τη σωστή συνεργασία των λαών, όχι με τον ύπουλο εκφυλισμό και ισοπέδωσή τους.
    Αν γίνει κάτι τέτοιο θα είναι και η καταστροφή του πλανήτη. Ο Κολοκοτρώνης όταν χάλαγαν οι Τούρκοι τα μάρμαρα στο Παρθενώνα για να βγάζουν το μολύβι να κάνουν βόλια να του βαράνε, τους έστειλε βόλια από τα δικά του γιατί αν και αγράμματος διέθετε την παιδεία να γνωρίζει ότι αυτές οι παλιόπετρες κατά τους πολλούς τότε, ήταν το σημείο αναφοράς ενός πολιτισμού που θα διατηρούσε και θα καθοδηγούσε το λαό του.
    Εμείς σήμερα σπουδαγμένοι αλλά απαίδευτοι για το μόνο που ενδιαφερόμαστε είναι τα «βόλια» για το σήμερα μη κατανοώντας ότι αυτά αύριο αν όχι σήμερα θα αρχίσουν να βαράνε πλέον εμάς.
    Δεν είναι παραμύθια η ιστορία του τόπου μας, κοιτώντας λίγο μακρύτερα είναι ο φάρος του αγώνα και της φιλοσοφίας της ζωής μας.
    Και μάλιστα μιας φιλοσοφίας που έγινε αποδεκτή και γαλούχησε την Αναγέννηση, την πνευματική αναγέννηση όλου του σήμερα πολιτισμένου (μέχρι πρότινος τουλάχιστον) κόσμου.
    Καλό να ψάχνουμε λοιπόν για αυτές τις "Ομηρικές παλιόπετρες" έστω και λίγοι, είναι στη χειρότερη περίπτωση μια προσφορά για τους νεότερους που όταν κάποτε θα ψάξουν σημείο αναφοράς όπως οι παλαιότεροί τους θα τις χρειαστούν.
    Και η ευτυχία είναι ότι αυτές οι "παλιόπετρες" δε εξαφανίζονται με τίποτα είμαστε διάσπαρτοι αποδαύτες!
    Καλή Ανάσταση πατριώτες.

    Ρ.Σπ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η λέξη «Πόρος» κατά το Όμηρο σημαίνει… να το πώ??
    Δε το λέω αλλά από το πόρος βγαίνει η λέξη πορθμός!
    Σου αρέσει έ? Χα χα.
    Βλέπεις ότι είμαι αντικειμενικός νομίζω. χα χα.
    Τώρα ο Όμηρος τη χρησιμοποιεί σαν πόρος = πέραμα
    Παράδειγμα:
    Β 572, Ξ 433, Φ1, Ω 692 και στην Οδύσσεια σαν = δρόμος! μ 259

    (μ 259.) πάμε:

    Πάντων ὅσσ᾽ ἐμόγησα πόρους ἁλὸς ἐξερεείνων.
    (Μετάφραση)
    ἀπ' ὅλα ποὺ δοκίμασα τὶς θάλασσες περνώντας.

    Πόρους = διαδρομές που μπορεί όμως σύμφωνα με τις τότε αντιλήψεις να εννοεί και θαλάσσιες διόδους άρα πάλι περάσματα.
    Άρα γενικώς πόρος = πέραμα και πορθμός.

    Τώρα άμα μου βάλεις και ένα νησάκι που να μοιάζει με αστέρι μέσα στο Βόχινα σηκώνω τα χέρια ψηλά και βλέπω στα Τζανάτα την Ιθάκη! Χα χα.

    Υ.Γ.
    Εκείνους τους αριθμούς δίπλα από τους στίχους που μου γράφεις να διαβάσω δε τους καταλαβαίνω γιατί?
    Θα τους βρώ όμως !
    Για τα υπόλοιπα αύριο γιατί Σαββάτο βράδυ τα μολύβια πέφτουν.
    Καλό βράδυ σε όλους.
    Ρ.Σπ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. παω να σε μπερδεψω να ξεχασεις την θεωρεία σου χαχαχα,, οντως το Πορθμος,, θα το ταιριαζα στο βοχηνα ,,αλλά μου τα χαλάει η Σάμη!!,, τωρα κια τα νουμερα δεν ξερω τι σημαινουν μου τα εγαλε η γκουγκλε σε κειμενο,,οταν έκαμα αναζήτηση στο τι σημαινει μεσσυγη,, και μου εβαλε αυτες τισ φράσεισ,, ολιγον ομοιομορφες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Απάντηση στο ΠΑΥΣΑΝΙΑΣ7 Ιουνίου 2015 - 8:18 π.μ.


    Ορέ αθεόφοβε! Ορέ αθεόφοβε! Ορέ αθεόφοβε φίλε Παυσανία!!!

    Καλά ορέ μας είπες ότι για να τεκμηριώσεις τις απόψεις σου έχεις γράψει 700 σελίδες πράμα και εσύ βαριέσαι να διαβάσεις 10 – 12 αρθράκια από το blog http://www.portoassos.gr μας δουλεύεις ορέ?? Χα χα.
    Δεύτερο δεν έχεις γεωγραφική εικόνα της Ερίσσου γενικά, άρα και της Άσσου.
    Τρίτο δεν είπα ότι η Άσσος μόνη της είναι η Ιθάκη αλλά η πόλις της Ιθάκης.
    Τέταρτο δεν παραδέχτηκα ότι η Σχερία είναι εκτός Γιβραλτάρ αλλά ότι αυτό δεν θα με ενοχλούσε (νομίζω τη Μάλτα ανάφερα, το Τζότζιο), έπειτα ο Οδυσσέας ποιος σου είπε ότι έχασε το δρόμο για Ιθάκη, μπορεί να την έκανε πάρα πέρα για πλιάτσικο όπως ο Μενέλαος μάλλον έφτασε μέχρι Αίγυπτο.
    Πέμπτο το λιγότερο που μου καίγεται είναι το αμφίαλος αφού νησί είναι έτσι και αλλιώς.
    Εκείνι το σκιερό την Ανατολή και Δυκικότερο νησί σου ΄κάνει? Εσύ δεν υποστήριζες αυτά τα γνωρίσματα της Ομηρικής Ιθάκης???
    Έκτο δεν είναι να περάσεις μόνο ένα ισθμό για να φτάσεις στο νησί της Άσσου όπου και το παλάτι, αλλά όλος ο τόπος μέχρι εκεί είναι δυσπρόσιτος με μονοπάτια σχεδόν άβατα πριν φτιαχτούν κάποιοι δρόμοι.
    Έβδομο Έρμαιος λόφος για να υπάρχει κοντά στη πόλη ξέρεις γιατί χρησίμευε?
    Όγδοο για το Δουλίχιο , Ζάκυνθο λεπτομέρειες στο blog μου.
    Ένατο τα πολλά νερά μόνο στη σπηλιά του λιμανιού του Φόρκυνα αναφέρονται.
    11) Για το Δασκαλιό το ίδιο υποστηρίζω και εγώ, ότι τα δυό λιμάνια δεν ήταν σε αυτό, http://www.portoassos.gr.
    12) Τα ζώα του ο Οδυσσέας τα είχε σε στεριά, κάτι λίγα είναι στην Έρισσο διάβασε καταμέτρηση που του κάνει ο Εύμαιος.
    13) Πρώτη φορά ακούω άνθρωπο, ή διαβάζω να λέει ανόητο τον Ηρόδοτο.
    Λάθη για την εποχή που έζησε είναι δικαιολογημένα και αν έκανε, εμείς είμαστε αδικαιολόγητοι.

    Ρε φίλε μπας και δε σου αρέσει το κυνήγι??

    Ρόκκος Σπ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αγαπητέ Αβραάμ κανένα πρόβλημα δεν έχεις βλέπω. Είσαι μέχρι και επικίνδυνος!
    Να δεις που το βράδυ θα πάει εκεί στο νησάκι ο Γιώργος να κάμει πυροφάνι. Χα χα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. «Αλήθεια αν τελικά το Νησιώτικο βασίλειο Ομηρική Ιθάκη ,,δεν ειναι το κέντρο της η Νοτιοανατολικη Κεφαλονια ,, τι ποσοστα έπρεπε να δώσουμε στις άλλες θεωρίες!! Πρόταση στο φίλο Αρη που του αρέσουν τα στοιχήματα!!!! και από Βαλσαμη Γερασιμο!!»

    Φίλε μου Βαλσαμη Γεράσιμε με το κέντρο του βασιλείου στη Νότια Κεφαλονιά υπάρχει το εξής πρόβλημα:
    Αν αφήσουμε τα επί μέρους γεωγραφικά στοιχεία και βαδίσουμε μόνο σε θέματα διοικητικά και αποδεχθούμε την σημερινή Ζάκυνθο ίδια με την Ομηρική τότε δεν υπάρχει σχεδόν πρόβλημα, αντίθετα έχουμε πρόβλημα στην τοποθέτηση του κέντρου του βασιλείου στην σημερινή Ιθάκη, ή γενικώς προς τα Βόρεια.
    Η Ζάκυνθος όμως είμαι και έγώ της άποψης ότι ήταν το Ομηρικό Δουλίχιο. Το Δουλίχιο είχε τους μισούς μνηστήρες. αναφέρεται σαν έφορο, ενώ η Ζάκυνθος δασώδης. Η σημερινή Ιθάκη είναι αδύνατον να ήταν λοιπόν κάποτε το Δουλίχιο, ούτε η Παλική. Η άλλη άποψη ότι ήταν η Ακαρνανία δεν έχει βάση πρώτα γιατί δεν ήταν νησί, δεύτερο γιατί να αλλάξει όνομα (ποιο Ομηρικό κεντρικό στεριανό κομμάτι έχει αλλάξει ονομασία?), τρίτον και οι Ρωμαίοι (Αινειάδα) Ακαρνανία τη θέλανε.
    Με το Δουλίχιο στα Νότια λοιπόν δίπλα από τον Πόρο σιγά μη και μπορούσε ο Μέγης να ήταν μισοανεξάρτητος από τον πανέξυπνο Οδυσσέα σαν αρχηγός των Δουλιχιωτών. Όλη μέρα εκεί θα έπινε το καφέ του και δε θα πήγαινε τα γελάδια του στη στερεά και Πελοπόννησο. Ο Μέγης λοιπόν ίσως και συγγενής του (όχι εξ΄ αίματος), πρέπει να είχε επιλεγεί σαν ικανός υποτελής του να ασκεί διοίκηση σε μέρος απομακρυσμένο του κέντρου του Οδυσσειακού Βασιλείου.
    Προσωπικά όπως το έχω δηλώσει είμαι της άποψης ότι πάνω στη Θιακοκεφαλλονιά ήταν η Ομηρική Ιθάκη και από κάπου πρέπει να πιεστούν έρευνες μια και με το να μην υπάρχουν αρχαιολογικές αποδείξεις βγαίνουν ζημιωμένα και τα δύο νησιά και η Ελλάδα γενικότερα. Έχω και το βίτσιο με τα αρχαιολογικά βέβαια έκπαλαι!
    Όπως και με το Θιακοκεφαλλονίτικο «πάμε στοίχημα» βέβαια!
    Ξέρεις γιατί έφαε 100 μνηστήρες ο Οδυσσέας?
    Γιατί του κλέψανε το βιός του!
    Και άμα το έχεις βγάλει και με τον ιδρώτα σου τρώς περισσότερους.

    Χουά χα χα χα χα χα χα χα χα χα χα χα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Και μια ερώτηση από μένα:
    Γιατί τρία λιμάνια να αναφέρουνται στην Ιθάκη ρε παιδιά και τι αλλάζει αν ήταν δύο?

    Χουά χα χα χα χα χα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΑΡΗ ΕΓΩ ΕΒΑΛΑ ΤΗΝ ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΟΙΧΗΜΑ,,ΑΠΛΑ ΜΠΕΡΔΕΥΤΙΚΕς ΓΙΑΤΙ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΩ ΑΝΤΕΓΡΑΨΑ ΣΕ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΧΟΛΙΟ ΒΑΛΣΑΜΗ

    ΑπάντησηΔιαγραφή