Σήμα Facebook

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ | κινητο 6907471738


ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
Συνεχή Ροή Ειδήσεων από το νησί

Τετάρτη 6 Μαρτίου 2013

η αρχαιότερη καταγραφή ολικής ηλιακής έκλειψης.




Στην Οδύσσεια περιγράφεται με πολλές λεπτομέρειες η τελική φάση της επιστροφής του Οδυσσέα στην Ιθάκη, με βασικότερο στοιχείο το γεγονός ότι την ημέρα που σκοτώνει τους μνηστήρες της Πηνελόπης καταγράφεται και ένα ασυνήθιστο γεγονός, που θεωρείται η αρχαιότερη καταγραφή ολικής ηλιακής έκλειψης.
ο μάντης Θεοκλύμενος λέει στους μνηστήρες:«Η αυλή πλημμύρισε ίσκιους, που ξεκινούν στα μαύρα Τρίσκοτα να κατεβούν,κι ο γήλιος από τα ουράνια εχάθη, κι άπλωσε βαριά καταχνιά ολούθε!»


ΟΛΙΚΗ ΕΚΛΕΙΨΗ ΗΛΙΟΥ


O Ερμής ταξιδεύει δυτικά ως την Ωγυγία και, αφού υποδεικνύει στην Καλυψώ να αφήσει τον Οδυσσέα να επιστρέψει στην πατρίδα του, επιστρέφει ανατολικά. Μετά την αναχώρηση του Ερμή ο Οδυσσέας σαλπάρει με τη σχεδία του και ακολουθεί τις οδηγίες της Καλυψούς, πλέοντας έτσι ώστε να παρατηρεί τις Πλειάδες και τον αστερισμό του Βοώτη και έχοντας τη Μεγάλη Αρκτο στα αριστερά του.
(Χάρης Βάρβογλης είναι καθηγητής του Τμήματος Φυσικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. )
ΠΛΕΙΑΔΕΣ



ΤΟ ΝΗΠΕΝΘΕΣ
Νηπενθές φάρμακον, κακών επίληθον απάντων.
Τέτοια 'χε γιατροβότανα καλὰ τοῦ Δία ἡ κόρη· Της το χάρισε η Πολυδάμνη, γυναίκα του Θώνα, κάπου στην Αίγυπτο, αφού η γη βγάζει πολλά τέτοια βότανα, άλλα καλά κι άλλα φαρμακερά. Ρίχνει λοιπόν η Ελένη το καλό βοτάνι στο κρασί και παραγγέλλει να κεράσουν.
"ἔνθ᾽ αὖτ᾽ ἄλλ᾽ ἐνόησ᾽ Ἑλένη Διὸς ἐκγεγαυῖα·
αὐτίκ᾽ ἄρ᾽ εἰς οἶνον βάλε φάρμακον, ἔνθεν ἔπινον,
νηπενθές τ᾽ ἄχολόν τε, κακῶν ἐπίληθον ἁπάντων."

Η ΠΟΛΥΔΑΜΝΙΑ ΣΤΗΝ ΑΙΓΥΠΤΟ ΔΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΕΛΕΝΗ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΜΕΝΕΛΑΟ ΤΟ ΦΑΡΜΑΚΟ Vouet Simon 17 ΑΙΩΝ Faculte de Pharmacie, Paris, France


"Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΦΥΣΕΩΣ ΠΑΡ' ΟΜΗΡΩ"
Ο Κωνσταντίνος Ζέγγελης, καθηγητής της Χημείας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών,προσπάθησε να «διαβάσει» τα ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ με το μάτι ενός επιστήμονα των φυσικών επιστημών και δημοσίευσε στα τέλη του 19ου αιων. αυτό το βιβλίο.
Το αντίδοτο που έδωσε ο Ερμής στον Οδυσσέα για να εξουδετερώσει το μαγικό φίλτρο της Κίρκης, με το οποίο αυτή είχε μεταμορφώσει τους άνδρες του Οδυσσέα σε χοίρους. Ο Ομηρος αναφέρει ότι, καθώς ο Οδυσσέας πήγαινε προς το παλάτι της Κίρκης για να σώσει τους συντρόφους του, τον συνάντησε ο Ερμής, ο οποίος του έδωσε το φυτό «ΜΩΛΥ». Το φυτό, εκτός από το ότι έχει άσπρα άνθη, μαύρη ρίζα και ξεριζώνεται δύσκολα.
Ο ΕΡΜΗΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙ ΤΟΝ ΟΔΥΣΣΕΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΑΓΙΑ ΤΗΣ ΚΙΡΚΗΣ , 16ος αιων. PRIMATICCIO Francesco musée national du château de Fontainebleau






Ένα σημαντικό εύρημα από την Ιθάκη, μία πινακίδα που «αφηγείται» με γλαφυρό τρόπο ένα από τα επεισόδια της Οδύσσειας, παρουσιάστηκε στο γερμανικό αρχαιολογικό περιοδικό «Kadmos». Στην πινακίδα απεικονίζεται ένα πλοίο με τον Οδυσσέα δεμένο στο κατάρτι και εκατέρωθεν τερατόμορφα σχέδια, μία τρίαινα και σημάδια πιθανής γραφής Γραμμικής Β. Το εύρημα, ως τώρα αχρονολόγητο, βρέθηκε μαζί με άλλες πινακίδες που φέρουν επίσης σκηνές από την Ιλιάδα και Οδύσσεια, στην περιοχή «Αγιος Αθανάσιος» ή «Σχολή Ομήρου» της Ιθάκης κατά τις ανασκαφές που διενεργεί στη θέση αυτή για λογαριασμό του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων η Λίτσα Κοντορλή - Παπαδοπούλου και ο Θανάσης Παπαδόπουλος. Την επιστημονική δημοσίευση του αρχαίου συνυπογράφουν οι δύο Έλληνες αρχαιολόγοι με τον ειδικό σε θέματα επιγραφικής Βρετανό G. Owens. (ΕΦ.ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ)





Heinrich Schliemann
Την επιθυμία του να επισκεφτεί την Ιθάκη ,όπως γράφει ο βιογράφος του Ρόμπερτ Πέϋν, την εμπνεύστηκε από την ανάγνωση ,του βιβλίου "ΟΙ ΤΥΧΕΣ ΤΟΥ ΤΗΛΕΜΑΧΟΥ" του Φενελόν.Από το 1854 είχε εκφράσει σε φίλους την επιθυμία του να επισκεφτεί την Ιθάκη. ΄Ηθελε να μείνει εκεί μερικούς μήνες,να μελετήσει το νησί και να γράψει ένα βιβλίο γι΄αυτό. Επρεπε να περάσουν δώδεκα ολόκληρα χρόνια για να πάρει την απόφαση να γίνει αρχαιολόγος και ν΄αρχίσει μάλιστα τις ανασκαφές του από την Ιθάκη.
Το 1868 έρχεται για πρώτη φορά στο νησί ο Σλήμαν, εξορμούσε και ερευνούσε κάθε λόφο και κάθε πλαγιά του και όποια τοποθεσία είχε σχέση με τον Οδυσσέα-το σπήλαιο των νυμφών, τους κήπους του Λαέρτη, το λιμάνι του Φόρκυνος.
Στο βιβλίο που έγραψε τότε «Ithake, der Peloponnes und Troja» έγραφε στα Γαλλικά : « Κάθε λόφος,κάθε πέτρα,κάθε λιοστάσι, μου φέρνει στο νου τον ΄Ομηρο. Με ένα και μόνο πήδημα δρασκέλισα εκατό γενιές και βρέθηκε στη στίλβουσα εποχή της Ελληνικής ιπποσύνης»
"Κάποια στιγμή άρχισε να απαγγέλνει από μνήμης την τελευταία ραψωδία της Οδύσσειας και να τη μεταφράζει μάλιστα στίχο με στίχο στη νεοελληνική, μπροστά στους κατάπληκτους χωρικούς, που κρεμάστηκαν από τα χείλη του. Ο ίδιος περιγράφει τη σκηνή αυτή : «Δεν είχε όρια ο ενθουσιασμός τους καθώς άκουαν την μελωδική γλώσσα του Ομήρου, τη γλώσσα που μιλούσαν οι ένδοξοι προπάτορές τους εδώ και τρεις χιλιάδες χρόνια. ΄Ακουσαν για τις χαλεπές αυτές μέρες που ο αρχαίος τους Βασιλιάς Λαέρτης πέρασε σ΄αυτό ακριβώς το μέρος όπου ήμαστε τότε συγκεντρωμένοι. ΄Ακουσαν, επίσης,για την αγαλλίαση που τον γέμισε όταν έπειτα από είκοσι χρόνια ξαναβρήκε το γιό του που τον νόμιζε νεκρό.΄Ολων τα μάτια πλημμύρισαν από δάκρυα και σαν τελείωσε η απαγγελία, όλοι, άντρες , γυναίκες και παιδιά, ήρθαν και μ΄αγκάλιασαν , λέγοντας : «Σ΄ευχαριστούμε χίλιες φορές για τη μεγάλη χαρά που μας έδωσες!» Και με ωδήγησαν θριαμβευτικά στην πόλη».
ΙΘΑΚΗ!!!







,ΟΙ ΜΝΗΣΤΗΡΕΣ
Ο Οδυσσέας αναρωτιέται για το δίκαιο.
Αν είναι μαζί του και αν έχει το δικαίωμα να σκοτώσει τους μνηστήρες.
Ρωτά την Αθηνά γι αυτό την νύχτα που κοιμάται στο παλάτι κάτω από μια προβιά και παίρνει την απάντηση του Δία.
Με τον κεραυνό του.
Είναι οι μόνοι που σκοτώνει σε όλη την πορεία του.
Ποια είναι η κατηγορια; Για ποιο πράγμα είναι τόσο πολύ ένοχοι;Τι έχουν διαπράξει οι μνηστήρες, οι δούλες και οι δούλοι ώστε ο Όμηρος να μη δείξει κανένα έλεος απέναντί τους.Ποιοι είναι το έγκλημα τους;Γιατί δεν τους συν-χωρεί;
Γιατί δεν υπάρχει Χώρος για αυτούς σε αυτό το Παλάτι της Γης πιά.
Ούτε για αυτούς τους ανθρώπους ούτε για αυτούς τους θεούς
τους.
Γιατί έχουν φάει και έχουν πιει τα πάντα.
Έχουν εξαντλήσει τα πάντα. Έχουν καταβροχθίσει τα πάντα.
Έχουν λεηλατήσει τα πάντα.
Είναι ένοχοι πρώτα ως αναφορά τον εαυτό τους.
Έζησαν ξόδεψαν χαράμισαν μια ζωή μένοντας μακριά από τον Ιερό Εαυτό τους. Χωρίς γνώση,χωρίς στόχο προορισμό,συνείδηση, ομορφιά και κατέληξαν στην λήθη. Αμνήμονες μνήμες στείρες και νεκρές άδεια σαρκία.
Έζησαν χωρίς αλήθεια χωρίς μέτρο χωρίς αυτογνωσία,χωρίς συνείδηση, χωρίς το μηδέν άγαν, άναδρα, άτιμα.
Και όχι μόνο έζησαν έτσι αλλά δημιούργησαν και ένα απαράδεκτο
σύστημα εξουσίας και διαχείρισης των αγαθών ιεραρχίες, ιερατεία αφεντάδων και δούλων πίνοντας τρώγοντας και καταστρέφοντας τα πάντα σε υλικό πνευματικό φυσικά συναισθηματικό νοητικό επίπεδο.
Για αυτό είναι ασυγχώρητοι και δεν έχουν καμιά δικαιολογία.Πρόδωσαν και προδίδουν πάντα πατρίδες ανθρώπους, φίλους, θεούς και το κυριότερο προδίνουν τον εαυτό τους τον Άνθρωπο αφού προδίδουν την υπόσταση του και τον εμποδίζουν να ολοκληρωθεί να συναντήσει την γυναίκα του την ψυχή του, το παιδί του την καρδιά του και ρημάζουν τον νου του κάθε φορά στην λήθη και την λησμονιά.
Τον πνίγουν σε μανιασμένα κύμματα.

ΟΙ ΜΝΗΣΤΗΡΕΣ Gustave Moreau
19th Musee Gustave Moreau, ΠΑΡΙΣΙ

Κατάλογος Νεών: Ατενίζοντας την Τροία
Οι Νέες Ένοπλες Δυνάμεις του Ελληνικού Απελευθερωτικού Νου

Έλληνες και Φιλέλληνες , Νέοι πάντα έφηβοι, και ως εκ τούτου Ηλιογεννείς του Φοίβου πολεμιστές ,από τα πέρατα όλου του κόσμου του σύμπαντος των γαλαξιών και των αστεριών
Ενωθείτε στο όνομα της Ομορφιάς της Αξιοπρέπειας και της Τιμής της Ελευθερίας.

ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΑ ΤΕΙΧΗ ΤΗΣ ΤΡΟΙΑΣ Christoph Haussner ΜΟΝΑΧΟ

ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΤΩΝ ΠΛΟΙΩΝ TΩΝ ΑΧΑΙΩΝ ΙΛΙΑΔΑ ΡΑΨ. Β 490-760
"...εξόν αν σεις, οι Μούσες του Ολύμπου, του Βροντοσκουταράτου
οι κόρες, πόσοι έφτασαν λέγατε κάτω απ᾿ της Τροίας το κάστρο.
Μα πόσα εγώ θα πω ήταν τ᾿ άρμενα και ποιοι τα κυβερνούσαν."
Υπό την ηγεμονία του κύδιστου Αγαμέμνονος ενώθηκαν
οί Άριστοι τών Ελλήνων :

1. Από τήν Βοιωτία ό Πηνέλαος, Λήιτος, Προθαίνωρ καί Κλόνιος.
2. Από Ασπληδών, Ορχομενό οί Ασκάλαφος καί Ιαλμενός υιοί τού Άρεως.
3. Από τήν Φωκίδα οί Σχέδιος καί Επίστροφος.
4. Από Λωκρίδα ό ταχύς Αίας τού Οιλέως.
5. Από τήν Εύβοια ό Ελεφήνωρ.
6. Από τήν Αθήνα ό Μενεσθέας.
7. Από Σαλαμίνα ό Αίας.
8. Από Άργος, Τίρυνς, Ασίνη, Τροιζήν, Αίγινα ό Διομήδης.
9. Από τίς Μυκήνες ό Αγαμέμνων.
10. Από τήν Λακεδαίμωνα ό Μενέλαος, όστις υπερείχε μέν πάντων διά τό υψηλόν αυτού ανάστημα
11. Από τήν Πύλο ό Νέστωρ.
12. Από τήν Αρκαδία ό Αγαπήνωρ.
13. Από τήν Ήλιδα ό Αμφίμαχος, ό Θάλπιος, ό Διώρης καί ό Πολύξεινος.
14. Από τό Δουλίχιον καί τίς Εχινάδες ό Μέγης.
15. Από τήν Ιθάκη, Νήριτον, Κροκυλία, Αιγύλιψ, Ζάκυνθος, Σάμος, ό Οδυσσέας.
16. Από τήν Αιτωλία ό Θόας τού Ανδραίμονος.
17. Από τήν Κρήτη ό Ιδομενέας καί ό Μηριόνης.
18. Από τήν Ρόδο ό Τληπόλεμος Ηρακλείδης.
19. Από τήν Σύμη ό Νιρεύς.
20. Από τάς νήσους Νίσυρος, Κάρπαθος, Κάσος, Κώς, Καλύδναι ό Φείδιππος καί ό Άντιφος.
21. Από τήν Φυλακή καί Πύρασο ό Πρωτεσίλαος.
22. Από Φεραί ό Εύμηλος τού Αβδήτου.
23. Από τήν Μηθώνη ό Φιλοκτήτης.
24. Από Ιθώμη καί Τρίκκη ό Ποδαλείριος καί Μαχάων υιοί τού Ασκληπιού.
25. Από Ορμένιον ό Εύρυπυλος.
26. Από τό Πήλιο έως τήν Θεσσαλία ό Πολυποίτης τού Πειριθόου, υιού τού Διός καί ό Λεοντεύς.
27. Από τήν Κύφο ό Γονέας καί Μάγνητες ό Πρόοθος.
28. Ό επιφανέστερος τών Ηρώων ήτο ό Θεοίς επιείκελος , ό θυμολέων Αχιλλεύς. Ό ηγεμών τών έν Θεσσαλία Μυρμιδόνων καί Αχαιών.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου