ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ

ΑΒ  ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ

ΤΑ ΠΛΟΙΑ ΤΟΥ ΠΟΡΟΥ

ΤΑ ΠΛΟΙΑ ΤΟΥ ΠΟΡΟΥ
ΠΑΤΗΣΤΕ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΓΙΑ ΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΙΟΝΙΑΝ FERRIES ΚΑΙ ΝΗΣΟΥ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ

Τρίτη, 13 Δεκεμβρίου 2011

Η ΓΕΦΥΡΑ ΕΙΧΕ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑ, ΕΜΕΙΣ ΠΡΟΛΑΒΑΜΕ ΤΗΝ ΠΤΩΣΗ ΤΗΣ!

Ε. Λειβαδά: Η τελική πτώση (Εφημερίδα ΤΟ ΒΗΜΑ)

         Βράδυ 10 Δεκεμβρίου ακούστηκε το ρέκβιεμ της ιστορικής γέφυρας. Το διηύθυνε η μπαγκέτα κοντόφθαλμων πολιτικών συμφερόντων. Στην ορχήστρα τοπικό ΜΜΕ και ορισμένοι κάτοικοι χωριών απέναντι από το Αργοστόλι. Το πρόγραμμα: πολιτικοί εκβιασμοί και παρεμφερή.

         Η μεγαλύτερη τεθλασμένη υπερθαλάσσια λίθινη γέφυρα στην Ευρώπη, ένα από τα θαύματα μηχανικής του 19ου αι. υλοποιήθηκε από τον μηχανικό και κυβερνήτη της αγγλοκρατούμενης Κεφαλλονιάς de Bosset. «Το ξίφος μου θα λύσει το γόρδιο δεσμό» είπε και προχώρησε στην κατασκευή κόντρα στα τότε συμφέροντα.
          Το 1812 τα έργα είχαν τελειώσει. Παραδόθηκε μια ξυλολίθινη γέφυρα ασφαλείας. Στο μέσο της κατασκευάστηκε ένας αναμνηστικός τετράπλευρος οβελίσκος, η Κολώνα, με επιγραφή τετράγλωσση. Φρύδια και τειχάκια κατασκευάστηκαν το 1822, το 1838 διαπλατύνθηκε και την δεκαετία του ’40 έγινε όλη λίθινη. Μικρές ζημιές έπαθε στον μεγάλο σεισμό του Γενάρη του 1867. Με αυτόν του Αυγούστου του 1953 η γέφυρα υπέστη μεγάλη ζημιά. 
           Είχε ήδη «πληγωθεί» ο άξονάς της από τους βομβαρδισμούς του Β΄Π.Π. και πιο πριν δεχόταν στα θεμέλια της δυναμίτες από τους ψαράδες της λιμνοθάλασσας.

Τον Μάϊο του 1961 άρχισαν οι πρώτες μετασεισμικές εργασίες με το τσιμέντο να έχει κυρίαρχο ρόλο. Ακολούθησε σειρά προβλημάτων συνέχισης έργων και τη δεκαετία του ΄70 αναστηλώθηκε από το ΥΠ.ΠΟ σε δωρεάν σχέδια και επίβλεψη του μηχανικού Τάκη Παυλάτου.

Στις 2.2.1970 η Γέφυρα χαρακτηρίστηκε ιστορικό διατηρητέο μνημείο. Στις 12.12.2001 ύστερα από γνωμοδότηση του ΚΑΣ, υπεγράφη η πεζοδρόμησή της και στις 19.7.2005 έκλεισε οριστικά.

Με το πέρασμα των χρόνων η γέφυρα υπέστη φυσικές φθορές καθώς επάνω από τον άξονά της διέρχονταν αυτοκίνητα κάθε βάρους. Το 1995 ο Δήμος Αργοστολίου ανακίνησε το θέμα της αναστήλωσής της, το οποίο συνεχίστηκε μέχρι τα τελευταία χρόνια. Ο Δήμος δεχόταν πεισματική αντίσταση από αντιπολιτευόμενες δυνάμεις. Από το ΥΠ.ΠΟ. κεντρικότατο ρόλο για την διάσωσή της έπαιξε ο κ. Άρης Ποζιόπουλος. Από την πλευρά του Δήμου οι δήμαρχοι κ.κ. Καλαφάτης, Φόρτες, Τσιλιμιδός.

Χάθηκε πολύτιμος χρόνος λόγω πολιτικών επεμβάσεων του τύπου «θεραπείας», υποσχόμενων την απόδοση της γέφυρας στα οχήματα. Φυσικά η απόφαση για πεζοδρόμηση ήταν αδύνατο να αλλάξει. Τελικά η αρχική "τρυπούλα" -όπως την αποκαλούσαν οι κωλυσιεργοί- έγινε ρήγμα και οδήγησε μεγάλο τμήμα της γέφυρας σε ολοκληρωτική πτώση και τους Αργοστολιώτες στη θλίψη. Τι έχουν να πουν τώρα οι αρμόδιοι των εμποδίων;

Ευτυχώς όμως ο εργολάβος έχει ήδη υπογράψει -με τόσα εμπόδια και πάλι- και είναι ante portas.
Ευρυδίκη Λειβαδά, 12.12.2011
ΤΟ ΒΗΜΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου